سخنان سخنگوی سپاه درباره اختلاف میان “سپاه و ارتش”

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری سپهر نیوز، در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص اینکه یکی از تحلیلگران شبکه بی بی سی گفته “سپاه به دنبال کمرنگ کردن نقش ارتش در زمان جنگ است” چیست اظهار کرد: بی بی سی یک خباثت و شیطنت را در خصوص کلیت انقلاب اسلامی طراحی کرده و به همین منظور سناریوهای عملیات روانی پیچیده ای را در دستور کار خودش دارد؛ یکی از این سناریوها، ایجاد اختلاف، دودستگی و دوقطبی سازی جامعه ما پیرامون مسائل مختلف است.

سخنان سخنگوی سپاه

وی افزود: در موضوع اخیر انتشار سی دی سخنرانی منقطع شده از یکی از کارشناسان حوزه مسائل دفاعی امنیتی، شاهد بودیم که این ماجرا دستمایه بی بی سی برای ایجاد شکاف و تقابل میان ارتش و سپاه شد؛ برخی از اظهارنظرهای شتابزده هم در همین زمینه به بی بی سی کمک کرد تا آنها، سناریوی اختلاف میان سپاه و ارتش را کلید بزنند.
سردار شریف ادامه داد: در این ماجرا رفتار هوشمندانه فرماندهان عزیز و بزرگوار ارتش جمهوری اسلامی علی الخصوص فرمانده کل ارتش را شاهد بودیم؛
سخنگوی سپاه افزود: از سوی دیگر در خصوص نوع هدایت مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون این اظهارنظر باید بگویم که از آنجا که ما مطلع بودیم دشمن با هدف خاصی این سناریوی عملیات روانی را کلید زده، خوشبختانه در رابطه با آن موضع گرفتیم و موضوع به سرعت جمع شد.
وی تاکید کرد: به عنوان سخنگوی سپاه می گویم که هر گونه تضعیف ارتش جمهوری اسلامی را بر مبنای برداشتی که از دیدگاه مقام معظم رهبری داریم، قطعا یک کار خلاف شرع می دانیم؛ همواره در سخنان فرمانده کل سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه بر این نکته تاکید شده که ما باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم که در دام عملیات روانی دشمن واقع نشویم.

سخنان سخنگوی سپاه

سردار شریف تصریح کرد: ارتش و سپاه متعلق به ملت عزیز ایران هستند؛ خون شهدای سپاهی و ارتشی این مملکت با همدیگر به زمین می ریزد؛ زجر و سختی و تحمل مشکلات سپاه در برقراری امنیت مرزهای کشور توامان با زجر و سختی و تحمل مشکلات برادران ارتشی است.
سخنگوی سپاه گفت: در همین رابطه با اشرافی که مقام معظم رهبری و ستاد کل نیروهای مسلح دارند و خطوط فاصلی که برای ماموریت های سپاه و ارتش طراحی شده، امکان یک تعامل همگرا و هم هدف برای سپاه و ارتش به وجود آمده و کوچکترین زاویه ای برای ایجاد شکاف و اختلاف در مجموعه اداره کنندگان سپاه و ارتش وجود ندارد.
وی در پایان تاکید کرد: قطعا دشمنان ما باید بدانند که از این سناریوی عملیات روانی طرفی نخواهند بست و دست آنها از پیش خوانده شده است.
منبع: