قرص لاغری تضمین شده!!ایا امکان پذیر است؟!

محققان یک قدم به کشف تضمینی قرص لاغری نزدیک تر شدند

قرص لاغری تضمین شده!!ایا امکان پذیر است؟!

محققان با تلاش فراوان موفق به کشف عنصر جدیدی شدند که قادر است با سرکوب ژن های چاقی در مغز، باعث جلوگیری از پرخوری و در نتیجه چاقی شود!

به گزارش کلیک، دانشمندان که در ابتدا تحقیقات خود را بر روی موش های آزمایشگاهی آغاز کردند، متوجه شدند که با استفاده از یک دارو برای سرکوب ژن های چاقی در آزمایشگاه موش ها، نرخ چاقیو اضافه وزن کاهش یافت. آن ها دریافتند که وقتی ژن Rap1 سرکوب می شود، موش ها تمایل کمتری به پرخوری نشان می دهند. در نتیجه، چنین تحقیقی باعث شد تا دانشمندان به فکر ابداع یک شیوه تضمینی جدید برای درمان چاقی در انسان ها بیفتند.

این در حالی است که ژن مذکور یعنی Rap1 در مطالعات قبلی با سوخت و ساز بدن، افزایش وزن، و پرخوری در ارتباط بوده است، اما تا به حال محققان نتوانسته اند یک ارتباط مستقیم در این باره کشف کنند.

در حال حاضر، یک تیم در بیمارستان بیلور و تگزاس (مخصوص کودکان) با موفقیت این ژن را در موش های آزمایشگاهی سرکوب کردند و جلوی پرخوری آن ها را  به سادگی و آن هم با استفاده از دارو گرفتند.

این یافته به عنوان یک موفقیت ستودنی در تحقیقات کاهش وزن مورد ستایش قرار گرفته شده است؛ آن هم در وضعیتی که آمریکا با اپیدمی چاقی رو به رشد دست و پنجه نرم می کند.

برای بررسی نقش  Rap1 در مدل موش آزمایشگاهی، دانشمندان به طور انتخابی این ژن را از یک گروه از سلول های عصبی در هیپوتالاموس حذف کردند. هیپوتالاموس یک منطقه از مغز است که در تنظیم متابولیسم کل بدن دخالت دارد.

دانشمندان تحقیقات خود را بر روی دو گروه از موش ها انجام دادند. در یک گروه، موش به طور ژنتیکی فاقد ژن rap1 بودند؛ در حالی که گروه دیگر از این ژن برخوردار بودند.

پس از آن، دانشمندان به موش های هر دو گروه یک رژیم غذایی با چربی بالا خوراندند که در آن ۶۰ درصد از کالری را  چربی تشکیل داده بود. همان طور که انتظار می رفت، گروه دوم موش ها که دارای ژن فوق بودند، وزن اضافه کردند. در مقایسه با گروه نخست، موش هایی که فاقد ژن مذکور بودند، به طور چشمگیری وزن و میزان چربی بدنشان کاهش پیدا کرد.

وقتی که هر دو گروه از موش ها با یک رژیم غذایی طبیعی تغذیه شدند، هر دو گروه وزن و چربی مشابهی را از خود نشان دادند. دانشمندان پس از آن  به طور دقیق تر راجع به این موضوع تحقیق کردند که چرا موش هایی که فاقد ژن rap1 بودند، با وجود خوردن یک رژیم غذایی پرچرب، هیچ گونه وزن خاصی اضافه نکردند.

فودوکا گفت: ما مشاهده کردیم که موش های فاقد ژن rap1 از لحاظ فیزیکی فعال تر نبودند. با این حال، آنها کمتر می خوردند و چربی بدن بیشتری نسبت به موش های دارای rap1 سوزاندند.

این مشاهدات از طرفی با غده هیپوتالاموس در تولید بیشتر از یک هورمون که باعث کاهش اشتها می شود و با نام POMC شناخته می شود، و نیز در تولید کمتر هورمون هایی به نام NPY و AGRP نیز که اشتها را تحریم می کند، در ارتباط است.

همچنین مشاهده شد که گروه نخست موش ها، میزان گلوکز و انسولین خون کمتری نسبت به گروه دوم داشتند.

جالب این جاست که دانشمندان همچنین تحقیقات خود را گسترش دادند تا متوجه شوند آیا میزان لپتین در موش های فاقد ژن Rap1 تغییری کرده یا خیر. در واقع لپتین یا “هورمون سیری تولید شده توسط بافت چربی”، وزن بدن را با مهار اشتها تنظیم می کند.

بدن افراد چاق، با این حال به نشانه های سیری فرستاده شده توسط لپتین پاسخی نشان نمی دهد و میزان لپتین در خون افراد چاق نسبت به افراد دیگر بالاتراست.

قرص لاغری تضمین شده!!ایا امکان پذیر است؟!

قرص لاغری تضمین شده!!ایا امکان پذیر است؟!

مقاومت لپتین یک مشخصه از چاقی انسان است. موش هایی که فاقد ژن rap1 بودند و یک رژیم غذایی با چربی بالا خوردند، از سوی دیگر، با افزایش مقاومت لپتین مواجه نشدند؛ آن ها قادر به پاسخگویی به لپتین بودند و این موضوع در سطوح خونی پایین تری از هورمون منعکس شده بود.

فوکودا و همکارانش همچنین اثر مهاری و سرکوبی ژن rap1 را به جای حذف ژن مذکور در موش ها با استفاده از دارو در یک رژیم غذایی با چربی بالا آزمایش کردند. دانشمندان تاثیر ژن rap1 را با مهار کننده ESI-05 سرکوب کردند.

فوکودا گفت: هنگامی که ما ESI-05 را برای موش های چاق اعمال کردیم، حساسیت آن ها به لپتین را به یک سطح مشابه به موش های بهره مند از یک رژیم غذایی طبیعی بازگرداندیم. موش ها کمتر خوردند و با کاهش وزن مواجه شدند.

دانشمندان یک مکانیسم جدید کشف کرده اند که توسط آن مغز می تواند روند افزاش چاقی را که توسط مصرف رژیم غذایی پرچرب موجب شده،  تحت تاثیر قرار داده دهد.

مصرف چربی بالا در رژیم غذایی منجر به ایجاد تغییرات در مغز می شود که باعث افزایش فعالیت rap1 خواهد شد و در نهایت حساسیت به لپتین را کاهش می دهد و این روند بدن را در یک مسیر  چاقی قرار می دهد؛ موفق باشید!

فوکودا در ادامه ذکر کرد: این مکانیسم جدید که از تاثیر rap1 در مغز استفاده می کند، ممکن است به یک هدف درمانی بالقوه برای درمان چاقی انسان در آینده تبدیل شود.

منبع:

https://www.coachfactoryonlineoutlet.com.co