باید مونتاژکاری را فراموش کنیم

باید مونتاژکاری را فراموش کنیم

محمدرضا نعمت‌زادهدر نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: ریل جزو اولویت‌هایی است که با توجه به کاهش قابل توجه در آلایندگی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت به عنوان یکی از اصلی‌ترین حوزه‌ها چه در داخل کشور و چه در عرصه بین‌المللی شناخته می‌شود. خوشبختانه در ایران نیز با توجه به رویکرد مثبت دولت یازدهم نسبت به این نوع از حمل‌ونقل، اتفاقات مثبتی در این حوزه رخ داده که امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند. طرح‌هایی مانند اتصال ریلی به کشورهای همسایه و البته طرح‌هایی مانند اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی بخشی از این فعالیت‌های مهم به حساب می‌آید.     وی با اشاره به رویکرد اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در چارچوب اقتصاد درون‌زا باید مسائلی همچون استفاده حداکثری از توان داخلی در دستور کار قرار گیرد و در حوزه برونگرایی نیز باید اتصال اقتصاد کشور به فضای به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها چه در بازارهای علمی و چه در حوزه صنعتی و تجاری در دستور کار قرار گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی و انتقال تکنولوژی به داخل را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور پس از لغو تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: همانطور که سابقه چند ماه گذشته در عقد قرار‌داد‌های مشارکتی با طرف‌های خارجی نشان از یک بستر مثبت در این حوزه دارد، ما می‌توانیم در حوزه سرمایه‌گذاری برای تولید قطعات نیز از این قابلیت استفاده کنیم.   نعمت‌زاده با اشاره به آغاز به کار خط تولید ریل ملی در اصفهان تاکید کرد: این اتفاق یک ظرفیت بسیار بزرگ برای تولید ریل در کشور به وجود آورده است، تا جایی که می‌توان به ظرفیت بیش از 500 هزار تن ریل داخلی در سال فکر کرد و همچنین می‌توان بخش قابل توجهی از نیازهای داخلی کشور را پوشش داد. نعمت‌زاده پیش‌بینی کرد که اولین تولیدات ریل ملی کشور ظرف چند ماه آینده تحویل داده شود.   وی ادامه داد: همچنین در حوزه تولید واگن نیز اقدامات مثبتی صورت گرفته که در این راستا می‌توان به ظرفیت تولید 22 هزار واگن باری اشاره کرد که در آینده نزدیک می‌تواند به 50 هزار واگن افزایش پیدا کند. همچنین در حوزه واگن‌های مسافرتی نیز ظرفیت 2200 واگنی به 4000 خواهد رسید. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ظرفیت بسیار بالای واگن‌سازان داخلی برای ورود به عرصه واگن‌سازی خطوط مترو اشاره و اظهار کرد: در این حوزه می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال‌های آینده به حدود 2000 تا 4000 واگن جدید احتیاج باشد که می‌توان بخش قابل توجهی از آن را از طریق توان داخلی پشتیبانی کرد. ما با واردات واگن و محصولات نهایی مخالفیم اما اعتقاد داریم ظرفیت مناسبی برای مشارکت با خارجی‌ها و انتقال تکنولوژی وجود دارد. در طول ماه‌های گذشته شرکت ایدرو در چند مذاکره به عقد قرار‌دادهایی با شرکای چینی و کره‌ای رسیده که این تنها می‌تواند یک شروع قابل توجه باشد.

باید مونتاژکاری را فراموش کنیم

محمدرضا نعمت‌زادهدر نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: ریل جزو اولویت‌هایی است که با توجه به کاهش قابل توجه در آلایندگی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت به عنوان یکی از اصلی‌ترین حوزه‌ها چه در داخل کشور و چه در عرصه بین‌المللی شناخته می‌شود. خوشبختانه در ایران نیز با توجه به رویکرد مثبت دولت یازدهم نسبت به این نوع از حمل‌ونقل، اتفاقات مثبتی در این حوزه رخ داده که امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند. طرح‌هایی مانند اتصال ریلی به کشورهای همسایه و البته طرح‌هایی مانند اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی بخشی از این فعالیت‌های مهم به حساب می‌آید.     وی با اشاره به رویکرد اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در چارچوب اقتصاد درون‌زا باید مسائلی همچون استفاده حداکثری از توان داخلی در دستور کار قرار گیرد و در حوزه برونگرایی نیز باید اتصال اقتصاد کشور به فضای به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها چه در بازارهای علمی و چه در حوزه صنعتی و تجاری در دستور کار قرار گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی و انتقال تکنولوژی به داخل را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور پس از لغو تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: همانطور که سابقه چند ماه گذشته در عقد قرار‌داد‌های مشارکتی با طرف‌های خارجی نشان از یک بستر مثبت در این حوزه دارد، ما می‌توانیم در حوزه سرمایه‌گذاری برای تولید قطعات نیز از این قابلیت استفاده کنیم.   نعمت‌زاده با اشاره به آغاز به کار خط تولید ریل ملی در اصفهان تاکید کرد: این اتفاق یک ظرفیت بسیار بزرگ برای تولید ریل در کشور به وجود آورده است، تا جایی که می‌توان به ظرفیت بیش از 500 هزار تن ریل داخلی در سال فکر کرد و همچنین می‌توان بخش قابل توجهی از نیازهای داخلی کشور را پوشش داد. نعمت‌زاده پیش‌بینی کرد که اولین تولیدات ریل ملی کشور ظرف چند ماه آینده تحویل داده شود.   وی ادامه داد: همچنین در حوزه تولید واگن نیز اقدامات مثبتی صورت گرفته که در این راستا می‌توان به ظرفیت تولید 22 هزار واگن باری اشاره کرد که در آینده نزدیک می‌تواند به 50 هزار واگن افزایش پیدا کند. همچنین در حوزه واگن‌های مسافرتی نیز ظرفیت 2200 واگنی به 4000 خواهد رسید. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ظرفیت بسیار بالای واگن‌سازان داخلی برای ورود به عرصه واگن‌سازی خطوط مترو اشاره و اظهار کرد: در این حوزه می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال‌های آینده به حدود 2000 تا 4000 واگن جدید احتیاج باشد که می‌توان بخش قابل توجهی از آن را از طریق توان داخلی پشتیبانی کرد. ما با واردات واگن و محصولات نهایی مخالفیم اما اعتقاد داریم ظرفیت مناسبی برای مشارکت با خارجی‌ها و انتقال تکنولوژی وجود دارد. در طول ماه‌های گذشته شرکت ایدرو در چند مذاکره به عقد قرار‌دادهایی با شرکای چینی و کره‌ای رسیده که این تنها می‌تواند یک شروع قابل توجه باشد.

باید مونتاژکاری را فراموش کنیم

بک لینک قوی

موسیقی