سخنان ابوبکر بغدادی به داعشیان موصل

دستور ابوبکر البغدادی به پیروان خود در آستانه آزادسازی موصل

ابوبکر بغدادی

 فرماندهان داعش همراه با نزدیک شدن به موعد عملیات آزادسازی موصل، در حال فرار به داخل خاک سوریه هستند و ابوبکر البغدادی از پیروان خود خواسته تا در صورت شکست در موصل، شهر را تخریب کامل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سعید مموزینی» از مسئولان رسانه‌ای حزب دموکرات کردستان عراق، اعلام کرد که فرماندهان داعش و شخص ابوبکر البغدادی در حال فرار از موصل عراق به داخل خاک سوریه هستند.

 

به نوشته روداو نت، مموزیتی همچنین گفته است که «ابوبکر البغدادی» به پیروان خود دستور داده تا اگر در عملیات موصل توان ایستادگی نداشتند، پیش از عقب‌نشینی شهر را به طور کلی نابود کنند.

 

به گفته او ساکنین موصل نیز از شرایط وخیم زندگی رنج می‌برند، کمبود برق و استفاده شهروندان از موتورهای تولید برق، کمبود دارو و افزایش قیمت آن و شیوع بیماری‌های مختلف موصل را در بر گرفته است.

 

این مسئول بلندپایه حزب دموکرات کردستان عراق افزود: امروز (یکشنبه) 13 تن از افراد داعش از جمله 3 فرمانده بلندپایه از موصل به رقه در سوریه گریخته‌اند و اعضای داعش نیز به این نتیجه رسیده‌اند که آزادسازی موصل از سوی نیروهای عراقی حتمی است و آن‌ها در حال حاضر به فکر انتقال اموال و طلا و آثار باستانی به خارج از موصل هستند.

سخنان ابوبکر بغدادی به داعشیان موصل

 

مموزیتی ادامه داد: در حال حاضر 7 الی 10 هزار عضو داعش در موصل حضور دارند و اکثرا عرب هستند؛ 135 دانمارکی، 5 انگلیسی، 115 کرد و 18 تن از کردهای ایران نیز در بین آن ها حضور دارند اما بیشتر فرماندهان از چچنی‌ها و ترکمن‌ها هستند.

منبع:

https://www.coachfactoryonlineoutlet.com.co